Search ...I'm Outta My Mind...

Wednesday, March 5, 2008

Puitis Pilihan Raya

Aku cari bukan harta bertimbun-timbun,

Tapi bergunung-gunung. .

Untuk hidup kaya,

Untuk hidup amat selesa

Aku cari bukan wang berjuta-juta,

Tapi berbillion-billion

Untuk hidup bergaya,

Untuk hidup ligat bergaya

Aku cari bukan kawan-kawan,

tapi teman-teman

Untuk hidup sekadar berfoya-foya,

Tapi juga untuk hidup bersuka suka

Aku cari mana dia Al-Ghazali,

yang ku jumpa pula adalah siti

Aku cari mana dia Al-Shafie,

yang ku tatang adalah Khairy

Kita bongkar rahsia kitab suci,

Untuk kita cemuh maki

Cari pedoman

Untuk hapuskan Islam

Kita bongkar rahsia sunnah nabi

Untuk berlakon depan rakyat lagi..

Cari panduan

Untuk pembohongan. .

Aku hidup kerana Dia Rabbi

Sebab tu aku kenalkan agama Hadhari..

Dialah teman

Islam Hakiki

Dialah wali

bukan teman agama Hadhari

Dia mencukupi

tapi aku khianati...

Aku hidup bererti

harap2 April 2008 aku kekal Perdana Menteri lagi..

Menikmati damai abadi

Atas Kapal Mewah Cobra Sultan ku dari la Turki..

2 comments:

Abdul Q said...

apsal kau suka letak puisi baru2 ni? ni dah the 3rd ke 4th one dah.

Hubab Al Munzir Asmawi said...

owh ye ke.. hehe.. saje2 kot..
ni aku dapat dari email.. aku copy paste je.. lol..

Count